Importancia de las webs para las PYMES.

Posted on noviembre 29, 2012


No sé si os habíais dado cuenta de que el inglés es la lengua de los negocios. Podemos encontrar abundante literatura sobre el tema en esta lengua. Para muestra un botón. Aunque la información que os traemos hoy proviene de los EE. UU. creemos que, aunque las cifras bailen para nuestro país, el fondo del artículo y la infografía son también aplicables aquí y a nuestros negocios. Si os interesa el tema pero encontráis dificultades para entender algún punto en particular, no dudéis en contactarnos para que os echemos una mano. La fuente de la información es: http://blog.intuit.com/trends/the-expanding-small-business-web-infographic/ Y este es el artículo:

Finding a well-regarded local restaurant, hair stylist, dry cleaner — you name it — takes little more than a simple web search and a quick scroll through reviews and ratings. With 97 percent of U.S. online consumers relying on the internet to shop locally and with customers offering their peers unsolicited business reviews all the time, it’s more important than ever for small businesses to engage with customers on social media and to create a website to shape and grow their online presences. In this infographic, we look at how small businesses are working with the web. Click the infographic for a larger view.

 

Anuncios
Posted in: Uncategorized